توصیف عملکرد تحصیلی تربیتی

کوهنز میگوید:

 ارزشیابی آن چیزی که با ارزش تر است مشکل تر است.

 همکاران بزرگوار ، دلسوزان  واقعی آینده سازان فردا  ،آیا با ارزش تر از کودکان این سرزمین چیزی سراغ دارید؟

 پس بیائید چنانکه سزاوارآنان هست ارزشیابی به عمل آوریم. ممکن است که این نوع ارزشیابی کمی وقت گیر باشد ولی به زمانی که صرف خواهد شد می ارزد....

                                                           قسمتی از یادداشت آقای مرتضوی زاده

/ 46 نظر / 30 بازدید
نمایش نظرات قبلی
علی اکرم خسروی

دکتر عزیز امروز زیاد مزاحمت شدم آخه تازه فهمیدم اهل شعر وشاعری هم هستی پس اگر شد سری هم به وبلاگ (هیواشیان ) بزن با تشکر وامید دیدار

مرتضوی زاده

استادسلام مثل اینکه نقطه نظرات قبلی بنده را قابل ندونستید که در پیام ها بذارید ممنونم فقط علتش را اگر بفرمایید خوشحال میشم.

از معلم بیکار به اسمان

کلاس ارزش یابی تو صیفی به خوبی بر گزار شد و همکاران با لبخند و رضایت کلاس را تر ک کردند.دو ساعت استاد صحبت کرد و یک ساعت من نظرشان بر این بود که حرفهای من بیشتر به دلشون نشسته است.پس می توانیم بگوییم اگر این ارزش یابی را خوب با نگرش مثبت جا بیندازیم کل کلی هم در کار نخواهد بود.بستگی به مدرسین محترم ما نیز دارد.بعضی ها فکر می کنند این ارزش یابی یعنی نوشتن و نوشتن و بی سواد بالا رفتن بچه ها.این گونه نیست .این ارزش یابی در خدمت اموزش است و قسمتی از ان. [گل]

از معلم بیکار به اسمان و معلم خسته

خداوند اگر طبیعت را با یک رنگ می افرید تکراری و خسته کننده می شد.خدا دنیایش را با رنگهای متفاوت در امیخته است تا زیباتر شود.می توانیم بگوییم توصیفی یعنی توصیف ارزش ها و توجه به همه ی رنگها. ایا قبلا که دانش اموز 20 یا 13 می شد ما زیر نمره یک جمله ی توصیفی نمی نوشتیم پس ضرورت توصیفی از همان زمان احساس می شد.اگر به شما بگویند نقاشی خود را با یک رنگ رنگ امیزی کنید یا چند رنگ ...کدام را انتخاب می کنید؟و کدام زیباتر می شود.؟

مرتضوی زاده

استاد به وب این حقیر یه سری بزنید در صورت صلاحدید لینک کنید ممنون استادجان این شهامت وایستادگی شما درمقابل خیلی ها در دفاع جانانه از حریم ارزشیابی توصیفی که تابستان نیز به عینه من درتهران لمس کردم مرا به یاد این شعر زیبا می اندازد: چون همسفر عشق شدی مرد سفرباش هم منتظر حادثه هم فکر خطر باش خدایا به ما توان باش که رفیقان نیمه ره استاد نباشیم

حیدر احمدی ورزنه

باسلام وعرض ادب استاد گرامی از جواب خوبتان ممنونم

آب آب شهرستان آران و بیدگل

سلام استاد بزرگوار بنده ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما بزرگوار به عرض می رسانم حقیر تصمیم دارم شیوه ارزشیابی به زبان ساده را به کمک مجریان شهرمان( آقایان علی فاطمیان و حسین انتهایی )در وبلاگم قرار دهم تا همکاران فرهنگی بتوانند از آن استفاده کنن وبلاگ پرمحتوای شما را لینک نمودم تا ان شالله مطالب شما را در وبلاگ قرار دهم ممنون میشم وبلاگ ما را هم لینک نمایید با تشکر

توصیف

فرض کنید از نهالهای باغ یک باغبان تعدادی شاداب نیستند وبه نوعی دچار پژمردگی اند، حال باغبان سعی می کند با بهره گیری از ابزارها،روشها وراهکارهای مناسب نهال های پژمرده رابهبود بخشد،ضمن آنکه به نهالهای شاداب هم رسیدگی می کند. مجموعه کارهای باغبان در جهت بهبود نهالها نقش بازخوردتوصیفی معلم دارد در فرایند یادگیری .اینکه همه نهالها به یک میزان رشد یا بهبودی ندارند به مانند توانمندیهای وتفاوت های فردی هر شخص است. درمثال مناقشه ای نیست چرا که درواقع: معلم باغبان باغ عشق است****همه کار معلم کار عشق است

گلی پور

سلام اقای قره داغی من در پایه ششم تدریس می کنم .مدت 5 ماه از سال تحصیلی را صرف درست نویسی کلمات فارسی نمودم .از 30 دانش اموز پایه ششم 25 نفر موقع نوشتن فرضا کلمه همیشه (ه م ی ش ه )آن را با 5 حرکت می نویسید.وقتی علت را می پرسم می گویند ناشی از نظام توصیفی است که بچه ها را تنبل بار می اورد. مگر می شود 25 دانش اموز یک کلاس حتی دانش اموزان زرنگ کلاس با یک شیوه غلط پیش بروند؟به نظر شما عیب کار کجاست؟

شهرام دستجردی

سلام و خسته نباشید. جناب قره داغی کاش در وبلاگتان کمی بیشتر جزئیات توصیفی را تشریح می کردید تا ما معلمین می توانستیم با مطالعه مکرر وبلاگ شما جواب سوالات احتمالی خود را یافته یا از تغییرات جدید طرح زودتر و بهتر آگاه شویم. با تشکر