از زبان مانایان

 

ای مالک ! بدان اگر مهربان باشی تورا به داشتن انگیزه های پنهان متهم میکنند، ولی مهربان باش. 

اگرشریف و درستکارباشی فریبت میدهند ، ولی شریف ودرستکار باش .

 نیکیهای امروزت را فراموش میکنند، ولی نیکوکار باش .

 بهترینهای خودت را به دیگران ببخش ، حتی اگر اندک باشد . 

درانتها خواهی دید آنچه می ماند میان تو و خدای توست، نه میان تو ومردم.......

 *نهج البلاغه *.

/ 17 نظر / 26 بازدید
نمایش نظرات قبلی

با سلام.خداراشکر که مشکلات مربوط به تایپی نوشتن با نرم افزاردراستان اردبیل رفع شد ومامجبوربه دوباره کاری نشدیم.آقای تریوه هم ازهمکاران ومعلمان آگاه وخوب وبادادب وخوش اخلاق وباکمالات شهرستان پارس آباددرگذشته وحالای ناحیه یک اردبیل می باشند.برای ایشان هم آرزوی موفقیت های بیش ترداریم. موفق باشید

محمدی

سلام استاد عزیز بالخره انتظار به پایان رسید و مسولین با کم لطفی بسیار اجازه استفاده از نرم افزار را دادند . ام متأسفانه ما با مشکل دریافت آمار کلاسها در نرم افزار مواجه هستیم قبلاً هم عرض کردم بعد از دریافت اطلاعات از سیستم توصیفی آمار پایه های سوم و چهارم و پنجم و ششم را برنامه کامل دریافت نمی کند و فقط آمار کلاس اول و دوم کامل هست لطفاً این مشکل را به نوعی حل نمائید.

آموزگارکودکان دبستانی

با سلام همکار گرامی محمدی .چنان چه برنامه را صحیح نصب کرده باشید. پس از واردشدن به قسمت هرپایه بایدبرروی تک تک دروس آن پایه بایدکلیک کنیددراین صورت اسامی دانش آموزان آن پایه ازسیستم توصیفی به آن جا منتقل خواهندشدکه بایددرموردهردرس این کاررانجام داده وگرینه تاییدوذخیره را بزنیدوسپس برگردید ودرمورددروس بعدی همان پایه این کارراتکرارکنید.درضمن این کاربایددرموردتک تک پایه ها وتک تک دروس هرپایه صورت گیرد.درغیراین صورت یا شما برنامه را درست نصب نکرده ایدیانرم افزارسیستم توصیفی نصب شده دررایانه ی مدرسه اشکال دارد یاگزینه ی تاییدوذخیره رانزده اید.حداقل بنده بر روی رایانه ی 8مدرسه وسی رایانه ی همکاران این برنامه راپیاده کرده ام ومشکلی نداشته است.موفق باشید

مهدی

با عرض سلام خدمت جناب دکتر لطفا با شماره پاسخ دهید 1- در صورت غیبت در امتحان پایانی خرداد تکلیف دانش آموز چیست؟ آیا باید به شواهد قبلی استناد کرد؟ اگر این طور است که دانش آموزان خوب و درس خوان امتحان ندهند و به آزمون قبلی استناد کنیم؟ 1-2در چه صورت دانش آموز تکرار پایه میشود؟ 1-3- آیا قانون تک ماده برای دانش آموزان توصیفی هم وجود دارد؟ 2- اکثر دانش آموزان در آزمون خرداد پیشرفت قابل توجهی داشته اند... مثلا از قابل قبول در طول سال تحصیلی به خوب در یک امتحان تراکمی مانند خرداد رسیده اند ؟ آیا باید در کارنامه خوب لحاظ شود؟ 3- از شما که البته نمی دانم دقیقا چه مسئولیتی در آموزش و پرورش دارید در خواسته ای دارم... این یک درخواست از بنده ی حقیر است و اگر همکاران دیگر هم چنین حسی دارند بفرمایند... خواهشا و عاجزا تقاضا دارم نظارت و بازرسی های بی مورد را از آموزگاران بر دارید... بازدید از طرف اداره... بازدید از طرف وزارت.. بازدید ..بازدید... بخش نامه ..بخش نامه... کلاس ضمن خدمت ...کلاس ضمن خدمت... بدترین موقع را برای کلاس ضمن خدمت انتخاب می کنند..مثلا هفته ی آخر اسفند...اگر استرس و اضطراب دانش آموز برای شما مهم است ب

محمد

با سلام و تشکر در مقطع ابتدایی دانش آموز با چند درس نیاز به تلاش ییشتر تکرار پایه می شود ؟وآیا این حرف که در توصیفی مردودی نداریم صحیح هست ؟ ممنون

معلم اول

سلام فا بفرمایید دانش آموز کلاس اول که در درس فارسی نیاز به تلاش ودر درس قرآن قابل قبول وسایر درس ها را خوب بگیرد وضعیت او چگونه خواهد بود ?با تشکر

جليل

سلام يه پيشنهاد بهتر نيست به جاي واژه ناميرايان كه بار منفي در آن مستتر است از واژه مثبت مانايان استفاده شود؟ ثبت است برجريده عالم دوام ما

جليل

سلام دكتر جان! اگه شما بتونيد كاري كنيد كه معلمين از طرح ارزشيابي توصيفي لذت ببرند قطعا موفق شده ايد!! آيا تابه حال به اين موضوع فكر كرده ايد؟ و كليد اين كار از نظر من حل مساله زمان و مديريت آن در كلاس درس است! مثلا اصلا درك نمي كنم كه ميگيد اوليا در تدوين كارپوشه به معلم كمك نكنن!

جليل

سلام مجدد! يك راهكار دارم براي كاهش زمان در نوشتن كارنامه! البته سخته و نياز به كار جمعي داره!ولي تاثير خوبي در همه جنبه هاي ديگر يادگيري داره اگه دوست داشتيد بگيد مفصل توضيح بدم!

جليل

سلام پيشنهاد را خدمت خانم خروش عرض كردم . مخلص آن همان مسيح انگاره هري خواستني است كه خودتان روي آن تاكيد داريد. اگر در قسمت توصيف عملكرد بتوانيم سطوح يادگيري را تعريف كنيم هم به معلم آدرس درست داده ايم و هم به دانش آموز و ولي سطح سواد دانش آموز را نمايانده ايم. مثلا: فاسي اول: سطح اول يا حد اقلي ياد گيري:آيا دانش آموز به سطح توانايي خواندن براي خواندن رسيده است؟(خواندن طوطي وار) سطح دوم: آيا دانش آموز به سطح توانايي در خواندن براي درك مطلب رسيده است؟ سطح سوم: آيا دانش آموز به سطح توانايي خواندن هنري رسيده است؟(جمله متن را با حس مربوط به آن بخواند!تعجبي رالحن تعجبي و سوالي را با لحن سوال) گزينه ساير را هم مي گذاريم وبعد خواهيد ديد كه توصيه دادن چقدر راحت تر است و معلم نيز براساس اهداف و اين سطوح در محاصره دو نقطه مشخص قرار مي گيرد و با انشاي بي ملاحظه خود و ديگران را گول نمي زند!