چه کسانی ؟ چرا؟.........

 

 

واکنش دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش به خبر 

بازگشت نمره به کارنامه دانش آموزان ابتدایی

 

/ 13 نظر / 59 بازدید
نمایش نظرات قبلی
یک معلم خسته

این خبرها و تکذیب ها نشان از یک چیز دارند: اینجا (آ.پ) جنگلی بی صاحب است.

جمشید

باسلام خدمت دوستان خسته می بخشین جناب دکتر یعنی یکی از نا کجا آباد اومد ومثل کشک برنامه ریزی وزارت و همه ی زحمات همکاران عزیز رو به نقطه ی صفر که هیچ به زیر صفر برد و وزیر محترم خیلی راحت وبی خیال نشسته اند کی چی بشه؟!!!!!

اکبر

طرح ارزشیابی توصیفی طرحی ناکارآمد وشکست خورده است . شماچگونه دانش آموزی که اطلاعاتی درحدود ۱۰ دارد را با دانش آموزی که اطلاعاتش درحد صفراست یکسان می سنجید وهردو را نیازبه تلاش می دهید درصورتی که فراگیر نخست چیزهایی رافرا گرفته وفراگیر دوم هیچ گونه دانایی نسبت به اطلاعات مورد نظرندارد. ما آموزگاران که مجریان این طرح هستیم ناکارآمدی آن را به وضوح مشاهده می کنیم . پزشکانی که با سیستم نمره بالا آمده اند این گونه با جان مردم بازی می کنند وای به سیستم توصیفی . وای اگر روزی بوی این آش شله قلمکار به کنکور برسد آن وقت چه برسراین مردم بینوا خوهد رسید. امیدواریم مسولان هرچه زودتر فکری به حال این درهم ریختگی سیستم ارزشیابی بنمایند وملعمان را از سردرگمی دربیاورند.

عبدالله

ارزشیابی توصیفی همان ارزشیابی نمره ای است وقتی که شما آشکارا می گویید از صفرتا نزدیک ۱۰ نیازبه تلاش است واز ده تا مثلا ۱۵-۱۴ قابل قبول و...... عملا به دنبال آن ازنمره سخن رانده اید .تنها اتفاقی که افتاده نام آن عوض شده ویک بودجه ی هنگفت وسرسام آور گردن گیراین مملکت شده . راستی آیا با پیاده شدن این طرح برمیزان سواد دانش آموزان افزوده شده ؟ آیا ازمیزان استرس امتحان دانش آموزان کاسته شده ؟ به نظرمی آید وعاقلانه این است که هرکاری با میزانی ازاسترس معقول همراه باشد تا نتیجه ی خوب عایدشود. اگردانش آموزهیچ گونه نگرانی مثبتی نسبت به کارش نداشته باشدپس بفرمایید به هتل پنج ستاره آمده است . همین تزهای این گونه ای است که دانش آموز راجری وگستاخ بارمی آورد . کاشکی مدعیان صاحب نظری قبل از مطرح نمودن تزهای شان ازکارآمدبودن آن مطمئن می شدند که آیا این طرح در مدرسه ای درقلب پایتخت وکنار وزارتخانه بامدرسه ای در کهکیلویه ومریوان وبیرجند کاربردی یکسان دارد ؟ بسیاری ازدانش آموزان نیزبه ناکارآمدی این طرح پی برده اند وکلاس درس را با پیک نیک و زنگ تفریح یکی می دانند.

صفاء

راستی آقای دکتر این طرح کپی کدام طرح از کدام کشور است ؟ وما باید این بار موش آزمایشگاهی چه کسی یا چه کشوری یا چه جریان فکری باشیم ؟

جمشید

با سلام خدمت آقا عبدالله عزیز معلوم است دوره ارزشیابی توصیفی را گذرانده اید. اما احتمالا جزء آن گروهی هستید که فقط میان داخل دوره اسم می نویسند وخداحافظ و منتظر گواهی می مانند . لطف کنین منبع دو سطر اول یاد داشتتان را ذکر بفرمایید تا ما هم در جریان باشیم. خدا قوت

صفاء

آمدیم دماغش را پاک کنیم زدیم چشمش را هم کور کردیم . عجبا که چه اصراری در پیاده شدن این طرح هست شاید تاجایی که چشم تعلیم وتربیت راکورکنیم . معلم به عنوان سنگردار خط مقدم آموزش وپرورش وفرهنگ نیز باید نظرش جایی مطرح باشد اما جالب این است که کارشناسان ! پشت درهای بسته برایش تصمیم می گیرند واین خود حکایتی است . راستی جناب قره داغی شما چندسال سابقه در کارآموزش وپرورش دارید ؟ هم اکنون در کدام مدرسه ودرکدام شهر تدریس دارید ؟ این راهم باید درنظرگرفت که هر برنامه ای باید سهل الوصول وقابل آموزش باشد. پارامترهایی که شما دراین برنامه درنظرگرفته اید دوراز ذهن و دورازدسترسی اندوحداقل معلمانی که من با آنها سروکارداشته ام آنها را نپسندیده اند. معلم باید وقت زیادی از زندگیش را صرف آموختن آنها کند آن هم بدون مزد ومواجب . بهترین پاداش او پاره کاغذی به نام ضمن خدمت است.

صفاء

سلام استاد ببخشید مدرسه وشهر ومنطقه محل تدریستون و سنوات خدمتتون درآموزش وپرورشو به ما نگفتین . لطفا بفرمایید . ممنون از لطفتون

مجتبی

ما که نتوانستیم بین مدرک دیپلم دانشسرای مقدماتی و لفظ دکتر ماقبل نام ونام خانوادگی شما ارتباط برقرارکنیم . این چگونه باشد ؟ لطفا ما را در این زمینه روشن کنید !

عبدالله

درود بر آقای جمشید : منبع آن چیزی است که اجرا می شود آیا جز این است که هم اکنون در سرتاسر ایران ودر اجرای روش توصیفی چیزی معادل صفر تا ده را نیاز به تلاش می دانند و بقیه ی امتیازات نیز همین طور اجرامی شود ؟ راستی چند درصد از معلمان ما به دنبال اخذ گواهی ضمن خدمت به این کلاسها پا نمی نهند ؟ چند درصد شیفته ی یادگیری اند و در کارشان تحقیق را سرلوحه قرار داده اند ؟ چرا ما خودمان را گول می زنیم ؟ معلمی که دچار روزمرگی شده و درتهیه ی نخود ولوبیا و شیرخشک و پوشک بچه اش درمانده کجا فکر آزاد دارد که به این چیزها فکر کند ؟ چرا خودمان را گول می زنیم ؟ آیا واقعیت جز این است ؟