برخی از اولویت های آقای دکتر فانی در آموزش و پرورش ابتدایی

 

برخی از اولویت های که وزیر آموزش و پرورش ( آقای دکتر فانی یا هر کس دیگری ) در دوره ابتدایی بایسته است در نظر داشته باشند .

برای ادامه مطلب ‘روی ادرس زیر کلیلک کنید

http://farhangiannews.ir/view-10258.html

/ 6 نظر / 57 بازدید
افسانه رحیمی (مشاور ششمی ها)

سلام و درود فراوان جنب دکتر متن مکتوب شما را به طور کامل ، نه یک بار بلکه چند بار مطالعه کردم . دوستان دیگر همه از نگاه آموزشی و اصحاب آموزش به قضیه نگاه کرده اند اما من با نگاه یک روانشناس کودک و نوجوان و یک محقق در زمینه تحولاتی چون تعطیلی پنجشنبه ها و حضور دانش آموزان پایه ششم در دبستان ها به مشکل نگاه کردم . تعطیلی پنجشنبه ها نه تنها کمکی به تحکیم بنیان خانواده نکرد بلکه زمینه ساز تشکیل کلاس های ساعتی با قیمت های گزاف شد . والدین از این فرصت سوء بهره بردند و دانش آموزان را از این کلاس به آن کلاس فرستادند و بهایش از بین رفتن انگیزه دانش آموزان و افزایش تعداد دانش آموزان دوپینگی و حضور در مدارس تیزهوشان شد . حال ماییم و دانش آموزانی که انباشته اند از یادگیری های حبابی به جای یادگیری عمیق و مفهومی . حضور دانش آموز مرحله پیشابلوغ و بعضا بالغ در محیط دبستان ، با کادری که حتی آموزش ارتباط با نوجوان را در کلاس های ضمن خدمت ندیده بودند ، دانش آموزان عصیانگر و پرخاشگری را به دوره متوسطه فرستاد که سال آینده تاثیرش را خواهیم دید . حرف زیاد است و درد زیادتر . هرچند دیدن نوشته شما آرامم کرد . سپاس فراوان

آسمان

سلام .همه ی نقدهایی که آورده اید به عنوان دوغ یاری بوده است . اما به نظرم این ها نه تنها به عنوان خوبی و به قولی خوش خدمتی می خواستند این کارها آن هم با آن همه بی برنامگی و دستپاچگی و بدون توجیه علمی ! انجام شود بلکه هدفشان به مانند رئیس بالاترشان که آن ها را منصوب نموده بود ، برای خودنمایی و خوردن این طرح هه به اسم خودشان بود !! اصلا کاری به این نداشتند که آیا طرح موفق بود یا نه ؟! با کدام بودجه و نظرات باید انجا م شود ؟ از همه بدتر مطیع بودن معلمان و چاکر و بله قربانگو بودن آن ها بود . چرا هیچ اعتراضی صورت نگرفت ؟ چرا از اولیا هم در این مدت صدایی برنخواست ؟ البته از روستاییان بیچاره که مستخدم ها به عنوان معلم فرزندانشان انتخاب شدند که انتظاری نمی شود داشت . هیچ گروهی حاضر به اعتراض به محتوای کتاب های تغییر یافته من جمله ریاضی پایه ی اول که بسیار مفتضح بود نشد !! من بارها در نوشته های وبلاگی این موضوع را آوردم اما بیش تر معلمان فقط خواستند لینک دانلود !!! در وبلاگ هایشان باشد و بس . راستی چرا این اعتراض شما الان منتشر می شود ؟! من خفقانی که در این 8 سال در آموزش و پرورش حاکم شد را قبول دارم . معاون آموزش اب

آسمان

. معاون آموزش ابتدایی منطقه ما از جمله متحجرانی بود که نمی دانم به چه دلیل آوردن اسم شخص شما را قدغن کرده بود !! اگر می خواستم کتابی از شما در یکی از بروشورها معرفی کنم آن را حذف می کرد ! هیچ وقت هم دلیلش را نگفت . فقط می گفت ممنوع است ! ( فکرش را بکنید هم چنین آدم کوته بینی شده مسئول ما ! ) هنوز از کف رنگ سبز بیرون نیامده و هم چنان دستور می دهد هیچ مدرسه ای حق ندارد از رنگ " سبز " برای مانتوی مدارس استفاده کند . شخصی که سرش در لاک خودش است و به فکر برنده شدن در شورای شهرشان چه بداند که باید اطلاعاتش به روز باشد ؟!!! چه بداند که " رنگ " گناهی ندارد ؟!!! به هر حال از ماست که بر ماست .... وقتی در اولین انتخاب اشتباه شد و مردم واقعا فریب خوردند یا عمدا خواستند که فریب بخورند تا به منافعی که فکرش را می کردند برسند ! درانتخاب های آن بالاسری دیگر نباید امید داشت که شایسته سالاری کند ..... این هشت سال برای امثال ما سالهای پر از فشار و تنش و رنج بود تحملش هم سخت بود چون می دانستی و می دیدی اشکالات را هم می گفتی اما بعدش باید به انتظار می نشستی تا عده ای متملق صدایت فروبخوابانند ....

ما باید چکارکنیم که مدام با عوض شدن مسئولی اینطور مارا بازی بگیرند مگرهمین نماینده های مجلس نظر نداده اند پس چرا از تصمیم خودشان برگشته اند؟ تعطیلی پنتجشنبه ها گفتند به خاطر ارتباط بیشتر والدین با فرزندان نه باز بود ن مدارس آقای فانی چه فعالیت پرورشی هم نباشد مدارس ابتدایی نیاز به تعطیلی دارند معلمان دبیرستان یک ساعت و نیم کلاس می روند اما دو ساعت برای آن ها حساب می شود لطفا شما که د ر تهران هستید از حق ما دفاع کنید

آرمین

سلام به شما بزرگوار ارزشیابی توصیفی به دوره متوسطه اول هم تسری پیدا میکند یا خیر؟آیا دانش آموزان هفتم هم شامل این طرح می شوند ؟ آیاافق مشخصی برای طرح ترسیم شده یا خیر؟

محسن سازگار

سلام اگر قرار بود طرح ارزشیابی توصیفی ابتر بماند و شامل دوره های دیگر تحصیلی نشود دانش آموزان رشد یافته با این طرح ضرر خواهند کرد.وقتی ذائقه دانش آموزان را باارزشیابی توصیفی پرورش داده ایم حال باید به فکر تغییر ذائقه آنها باشیم؟؟طفلکی بچه ها!!!