گزارش پیشرفت تحصیلی فرصت یا تهدید

 

شکل

اول

دوم

سوم

درس

کمی ( نمره)

کیفی(رتبه)

توصیف عملکرد

قران

10

قابل قبول

به درس قرآن علاقه دارد  و تلاش زیادی هم می کند  اما در خواندن آیات و عبارات قرآنی، هنوز به آموزش بیشتری نیاز دارد. برای روان خوانی بهتر و بیشتر، باید بخش بخش خواندن را تمرین کند و به نوار قرآن زیاد گوش دهد.  داستان‌های قرآنی را با زحمت زیاد، بازگو می‌کند.  با پیشرفت در درس فارسی پیام های قرآنی را نیز  می تواند توضیح دهد.

فارسی

11

قابل قبول

دختر خوبم  بعضی از درس ها را تقریبا روان می خواند برای اینکه همه ی درس های فارسی را، صحیح و روان بخواند و املای  آنها را  درست بنویسد نیاز مند انجام و اجرای دقیق رهنمودهای معلم دارد؛ به شرکت در بحث‌های کلاسی  چندان علاقه‌ی خاصی ندارد؛ هر موضوع قابل فهمی به او داده شود، با مراقبت و صرف زمان درباره‌ی آن موضوع، با کلمات و جملات ساده می نویسد ضمن اینکه در رعایت اصول درست‌نویسی و درج نشانه‌های نگارشی، به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد.

ریاضی

9

نیاز به تلاش

ضرب های 5 به بالا را با انگشتان دست ‘ تا حدودی درست انجام می دهد چنانچه جدول ضرب را - که می تواند - حفظ کند در انجام تقسیم هم موفق خواهد بود . در  تبدیل الگوی هندسی به نماد ریاضی  ، ساده کردن کسرها و درک اندازه های زاویه با  تمرین و اجرای رهنمود معلم موفق خواهد شد .همچنین اگر روان خوانی او قوی گردد بهتر می تواند درک درستی از حل مسئله با راهبردهای متفاوت داشته باشد

علوم

14

خوب

در انجام آزمایش‌های این درس، با اعضای گروه خود به نحو احسن همکاری می‌کند. می‌تواند برای بیشتر موضوعاتی که خوانده، مثال‌هایی  ارائه دهد. گاهی اوقات در هنگام تدریس علوم، ضمن مشارکت فعال، سؤالات بحث برانگیزی را طرح می‌کند 

هنر

20

خیلی خوب

در خلق آثار هنری خود، خلاق است و از ابزارها به درستی و به صورت مرتب اسفاده می‌کند. انچه ارائه می‌دهد خوب معرفی نیز می‌کند .  توانایی بیان احساسات  اثر هنری خود و دیگران را دارد 

تربیت بدنی

19

خیلی خوب

نسبت به انجام بازی‌های گروهی علاقه‌ی زیادی دارد. مهارت‌های مقدماتی ورزش فوتبال، والیبال، طناب‌زنی و تنیس را می‌داند و بکار می بندد . در فعالیت‌های مربوط به آمادگی جسمانی نیز شرکت فعالی دارد 

هدیه ها

15

خوب

 در مباحث مربوط به این درس، اظهار نظر نمی‌کند. در بحث احکام اسلامی (نماز آیات و...)  پیشرفت خوبی دارد. جالب اینکه سعی دارد  در رفتارهایش، ائمه بزرگوار و شخصیت‌های دینی را الگوی خود قرار دهد .

مطالعات اجتماعی

16

خوب

به با راهنمایی  و کمک معلم به ویژگی های دوره های تاریخی اشاره می‌کند و با زبان کودکانه، تا حدودی آنها را نقد و بررسی می‌کند. ضمن اینکه بیشتر  جهت‌های جغرافیایی را تشخیص داده و آنها را  معرفی و توضیح می‌دهد

شایستگی های عمومی

 

20

خیلی خوب

 مهربان است با دوستانش به مهربانی رفتار می کند . به بهداشت خود اهمیت می‌دهد.احساس مسئولیت وی در کارهایی که به او سپرده می‌شود، قابل‌تحسین است و پیوسته سعی دارد تا به‌درستی قوانین کلاس و مدرسه را رعایت نماید. چنانچه کتاب های داستانی قابل فهم سن خود را ‘بخواند  در درس هایش نیز موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد 

/ 77 نظر / 381 بازدید
نمایش نظرات قبلی
ت.آرانی

آقای دکترسلام علیکم.خسته نباشید.استادامروزیه جلسه گذاشتم کارنامه ی دانش آموزانمودادم به والدینشون.خیلی عکس العملشون برام جالب بودهمه مشغول خوندن توصیف ها بودن.آخرسرگفتم اگه سوال یانکته مبهمی هست بفرماییدتوضیح بدم گفتند تمام نکات گویاوعین واقعیت بودجای حرفی باقی نیست.ازاین که تمام مسائل درسی و نکات قوت وضعف دریک برگه به نام کارنامه قیدشده بوداحساس رضایت میکردند.اصلافکرنمیکردم ریزبه ریزبه توصیف هادقت کنند.نوشتن کارنامه هاطول کشید ولی الان که به نتیجه مطلوب رسیدم خوش حالم.بنده واقعابه ارزش یابی توصیفی ایمان آوردم وازاین بابت بسیارخرسندم.دست شمادردنکنه آقای دکتر.امیدوارم همیشه موفق باشید.

گل زاده

با سلام خدمت استاد گرانقدر بنده ایرادات زیادی را بر این طرح و همین طور بر شیوه تدوین و اجرای طرح وارد می دانم که البته نیازمند بک کار تحقیقی و میدانی است تا روشن شود تا چه حد این ایرادات منطقی است. چند وقت است که بنده که نیم سوادی از کارشناسی ارشد علوم اجتماعی برده ام در صدد تحقیق بر این موضوع هستم. اما نکته ی قابل عرض در این جا تنها این مسعله است که کارنامه های توصیفی جدید خودش در سمت راس شاخص هایی را بیان می کند که با تیک زدن آن اولیا به شناختی از کم و کیف نمره دست می یابند و تعجب می کنم چطور معاون وزیر در یک مصاحبه می گویند اولیا حق دارند بدانند این مثلا خوب یعنی در چه مواردی؟ بنده در مسیر تحقیق مزاحمتون میشم و از نظرات و راهنمایی های شما چنانچه لطف بفرمایید استفاده خواهم نمود. اما خوشحال میشم در مورد کارنامه هایی که شاخص بندی شده اند پاسخ بفرمایید. ممنونم.

سارا خزایی

با عرض سلام وقت بخیر خدمت استاد محترم توصیف عملکرد بسیار خوب است اما برای یک معلم زمان زیادی نیاز هست تا مطالب رو بنویسه الان هم که ما در کلاس های توصیفی شرکت می کنیم همه از این گلایه دارند که ارزشیابی توصیفی زمان بر است

محسن صالحی

با سلام و خسته نباشید توصیف عملکرد بسیار زمانبر و بیهوده گویی است

غلامی

مخالف این طرحم به شدت

حقیر

مطالب زیبابود.دکترشریعتی مرحوم حرف جالبی دارند.اگرمی خواهیدوضع خودرابادیگرکشورهامقایسه منیداول بایدتعیین کنیددرکدام قرن زندگی میکنید.ماواقعا هنوزقابل مقایسه باکشورهای پیشرفته نیستیم اماازخیلی کشورهای هم رتبه پیش تریم هنوزحرف زدن ویا اجراکردن بعضی نظریه ها بنظرم کمی زوداست.

مینوی

با سلام. به شدت مخالفم. آقای دکتر کمی در شهرها و مناطق مختلف به جستجو و واکاوی بپردازید؛ صرفا حرف قشنگ زدن که هنر نیست.بیرون گود نشستن و گفتن لنگش کن ساده است اما از شما بعیده. مجال چاپلوسی نیست ولو به اندازه یک جمله فقط کمی از صفحات کتاب و نوشتار به دنیای واقعی رجوع کنید در نقاط مختلف نه در مدرسه ای شاید با امکانات ویژه و دانش اموزان اندک و سطح تحصیلات بالای والدین. در پناه پروردگار دانای بی همتا

مینوی

با سلام. آقای دکتر از خودتون می پرسم این تعامل ده ساله ی شما چه ارمغانی داشته؟ هر روز بر حجم کارهای کاغذی افزوده میشه و باری بر دوش مجری تنهای کلاس.اما این ده سال ایا مجالی برای به سامان کردن اجرای طرحی که بر رو برکه های کهغذ زیباست بوده است؟ حجم بالای محتوی-کاغذبازیهایی که از مدیر یادگیری میرزا بنویس ساخته.فرهنگسازیی که نشده و معلم تبدیل شده به مبصر و کودکیار خانواده ها.کلاسهای پر جمعیت که کیفیت کار و قوای معلم را تحلیل می برد.فراموش نکنیم که معلم هم انسان است. در پناه مهربان بی همتا

مینوی

سلام آقای دکتر عمر در گذره و یازده سال برای واکاوی و رفع اشکال از یک طرح بنظر زیاد هم هست.می دانید گاه با خودم می گویم چرا با انکه طرح بر روی کاغذ اینقدر خواستنی است در عمل جز رنج و مرارت برای مجریان به همراه ندارد. یازده سال گذشته و انگار فقط بی تفاوتی در بچه ها شکل گرفته و شاید آرامش دوری از اضطراب اما در عوض خیلی چیزها از دست رفته.انگار فراموش شده که محتوی اموزشی با طرح همخوانی ندارد.فراموش شده که زمان اندک است و توقعات از مجری یا همان مدیر یادگیری فبالا.فراموش شده که معلم هم انسان است و نیاز به آرامشدفکری و ذهنی وروحی دارد. آقای دکتر نکند فراموش شده که مجری طرح هم حق دارد آموزش ببیند.آموزش کافی و کامل و مداوم. چیزی که فعلا دیده می شود طرحیست که دانش آموز را آرام کرده ولی گویی معلم را ناارام و انگار رباتی فرض شده که بی چون و چرا باید نقشه ای را بخواند و پیش برود.بدون هیچ توقعی. باور کنید روزگار سختیست. در پناه یاور مهربان باشید

عبدالله

سخن دوست عزیز (مینوی)را می پسندم .در ارزشیابی توصیفی معلم رباتی است که پیوسته باید ازاین سوبه آن سوقل بخوردوبنویسد وحرف بزندوآزمایش کند .طرح بسیارکارآمد توصیفی ! بیش ازآنچه باید آرامش رابه دانش آموزان بازگردانده و درعوض اضطراب واسترس رادر جان معلم ریخته . این کارو این طرح به چه قیمتی باید ادامه بیابد ؟ به قیمت خستگی مفرط واز پادرآمدن معلم ؟