- مردودی - پرسشی که ارزش طرح کردن در پستی جدید را دارا ست .

سوال :

سلام .لطفا نظر خود را در مورد  مردودی در ابتدایی بیان فرمایید .متشکرم.

 نویسنده: آسمان

پاسخ :

درود بر شما

... در ارزشیابی کیفی توصیفی در خرداد ماه -  دقت شود در خرداد ماه  -  مردودی نداریم .  یعنی از مقیاس نیاز به آموزش و تلاش مجدد   در خرداد استفاده نمی شود بلکه در  خرداد ماه  اگر چنانچه دانش آموز ضعف یادگیری دارد این  بدین معناست که نیاز به تلاش و آموزش بیشتر دارد   - دقت شود بیشتر نه مجدد  -   لذا معلم پوشه کار و سایر مستندات لازم  این دانش آموز را به شورای مدرسه خواهد داد و ....  اما در شهریور ماه افزایش طول دوره تحصیل به قدر 9 ماه دیگر یا همان واژه مردودی داریم .....

 و اما نکته ای مهمتر :

 

یادمان باشد  که معلم با اجرای ارزشیابی باید فرهنگ موفقیت را در کلا‌س حاکم کند و این تفکر باید در ضمیر نهان همه معلمان نهادینه شود.پس اگر وظیفه ارزشیابی را به پایان هر دوره آموزشی و زمان چند ساعته محدود کنیم ، اضطراب و ترس از ندانستن و نتوانستن را به دانش آموزان هدیه بخشیده ایم این  یعنی تمام توان آنها را سلب کرده ایم  .

/ 22 نظر / 60 بازدید
نمایش نظرات قبلی
افسانه رحیمی (مشاور ششمی ها)

سلام و درود فراوان به بهانه جلسات آموزش خانواده پایان سال در مدارس (پایه های دوم و سوم ) جلساتی را تشکیل دادم و در این جلسات از استفاده از کارنامه ها و پوشه های کار به عنوان یک ابزار استفاده کردم و به رسم مشاوره تحصیلی راهکار پیشرفت زنجیره ای را آموزش دارم . درخواستم از شما جناب دکتر این است که مواردی که باید مازاد بر این به اطلاع خانواده ها برسانم را توصیه بفرمایید تا حداقل یک هزارم هم شده خانواده را از ترس عبارت (ق ـ ق و آرزوی عبارت خ ـ خ ) به سمت ارزیابی و تلاش برای طی این مقصد برسانیم و این نکته را جا بیاندازیم که نیاز به تلاش بیشتر به معنای ضعف درسی و پایان را نیست بلکه نسخه ای ست و راهکاری برای طول مسیر آموزش اصولی . منتظر راهنمایی شما هستم . در ضمن کتاب تقویت مهارت املا با بازخورد توصیفی را هم در جلسات توصیه کردم . سپاس فراوان

قاسم فرج اللهي مجد

جناب آقاي دكتر من معذرت مي خواهم در مورد مطلب مردودي بنده اشتباه متوجه شدم فكر كردم خود شما دراين مورد سوال ونظر سنجي قرار داده اي .ماراببخشيد قصد جسارت نداشتم

افسانه رحیمی (مشاور ششمی ها)

سلام و درود فراوان مبحثی ست که نیاز به همفکری دارم . دریغ نفرمایید در وب مشاور ششمی ها منتظر شما و راهنمایی ارزشمندتان هستم . سپاس بیکران

کلاس مهر( مکو)

سلام جناب قره داغی گرامی این سوال مدت های زیادی ذهن من رو به خودش مشغول کرده من معلم پایه ششم هستم متاسفانه در سالی که پشت سر گذاشتیم دو نفر از دانش آموزان من تنها چیزی که در سال های گذشته آموخته بودند نوشتن نام و نام خانوادگیشون بود حال چگونه به پایه های بالا رسیده اند الله اعلم راستش من با وجود داشتن دو پایه همزمان پنجم و ششم خیلی بیشتر از باقی دانش آموزانم برای این دو نفر وقت صرف کردم اما متاسفانه نتیجه رضایت بخشی نگرفتم البته امسال پایه ششم کیفی توصیفی نبود و نمره های پایانیشان متاسفانه بالاتر از 3 نشد حالا به عقیده شما و باقی همکاران محترم غیر از مردود شدن این دو نفر چکار دیگه ای میتوان برایشان کرد حال اگر ارزشیابی آنها کیفی و توصیفی بود چه فرقی بر سطح سوادشان میگذاشت ممنون میشم پاسختان را برایم کامنت بگذارید با سپاس فراوان

معروفی

سلام بهمن جان- کتاب تقویت املا را تهیه کردیم و استفاده بردیم. لازم دانستم به نوبه خودم از شما قدردانی نمایم. برایتان از درگاه یزدان پاک آرزوی توفیق و بهروزی را دارم. من الله توفیق- معروفی مرکز اختلالات یادگیری شهید سلکی زرین دشت

افسانه رحیمی (مشاور ششمی ها)

سلام و درود خدمت استاد بزرگوار با پست کتاب های مکمل آموزشی آری یا نه در خدمتم . همه ساله ،سال تحصیلی من ، در تیر ماه آغاز می گردد . در سه ماه باقی مانده تا سال تحصیلی با تقویم آموزش و پرورش ، در پی جمع آوری اطلاعاتم و جستجوی راه های موفقیت و تکامل عملکرد آموزشی . به یاری پروردگار امسال شما را نیز در کنار خود دارم و نهایت بهره را از هم فکری و هم اندیشی شما خواهم برد. با این امید و هدف که جمع این نظرات ، کمکی باشد برای برداشتن قدمی دیگر به سمت موفقیت . پیشاپیش حضورتان را سپاس

کلاس مهر( مکو)

می گن با هرکی دوست بشیم شکل و فرم اونو می گیریم فکرشو بکن… اگه با خدا دوست بشیم ، چه زیبا شکل می گیریم . . . [گل] امیدوارم همیشه غنی از محبت او باشید[گل]

آموزش ابتدایی-یادآوران90

سلام آقای قره داغی خسته نباشید. اول اینکه فامیلی شما بسیار جالبه قره داغ(کوه سیاه) دوم اینکه اگه وقت کردین به وبلاگ اینجانب سری بزنید و مشکل این بنده خدا اولیا و دانش آموز و سایر همکاران رو حل کنید البته اگه میشه........ سوم و چهارم و ... هم ندارم.[گل]یاشا

مغان آراز

سلام نمیدونم چرا این روزا هم وبی که سر میزنم همش این موضوع رو میبینم قبولی یا مردودی؟ به نظر من اگه برگردیم به وضع سابق خوبه. یعنی مردودی هم جای خودش قبولی هم جای خودش عین زمان خودمون. نمیدونم چرا بعضیا این همه اصرار می ورزن که این طرح توصیفی و قبولی 100 درصد گامی مثبت در جهت آموزشه ولی واقعیت اینه که تو 10 سال اخیر هر سالی که میگذره بیشتر فجایع این طرح ها خودشو نوشن میده. این نظر من بود ولی ضرورتی هم ندارد که دیگران آن را رد کنند.

حاتمی وبلاگ امین وآزاده

باسلام به شما استاد گرامی از مطالبی که در مورد مردودی نوشتین ممنونم . نکات مبهمی بود که برای من روشن شد .موفّق باشید.