سنجش رشد دهنده ...

اگر ما به کودکان خود به مانند گیاه بیندیشیم، سنجش پایانی به مثابه اندازه گیری و  بررسی این گیاهان است. این اندازه گیری برای مقایسه و یا تجزیه و تحلیل و ارزیابی وضعیت فعلی گیاه مناسب و معتبر است، ولی در رشد گیاه تاثیری ندارد.

امّا سنجش و رشد دهنده فرآیند جمع آوری اطلاعات از گیاه به هدف باغبانی کردن  سازنده  ، تکوینی آن است. آب دادن، هرس کردن، علف های هرز را از آن دور کردن و انجام هرچه که باعث رشد  گیاه شود 

شرلی کلارک

 

/ 4 نظر / 63 بازدید
معلم

سلام دکتر جان تا شنبه 22 فروردین باید سوالات هماهنگ خرداد را طراحی کنم. خواهشمند است تا تعیین تکلیف سازو کارهای قانونی، نحوه بارم بندی(عملکرد بر اساس مقیاسهای رتبه ای) را توضیح دهید. هر شخصی و هر منطقه ای برای خود کار جداگانه ای انجام داده بدین ترتیب که فردی می گوید خود معلم جلوی هر سوال از مقیاس های رتبه ای استفاده می کند، شخصی دیگر می گوید طراح جلوی هر سوال مقیاسهای ارزشیابی را گذاشته و معلم دور رتبه مورد نظر گردی می کشد، شخصی می گوید در پایان همه سوالات با توجه به اهداف مورد بررسی در امتحان جدولی همانند جدول آزمون عملکردی طراحی مشود؛ در کل چه کسی درست می گوید؟ چرا این قدر سبکهای متفاوت. بهتر نبود نمونه ای از آزمون هماهنگ توصیفی ششم ارائه می شد. بنده از شما خواهشمندم که نمونه ای فرضی از سوالات امتحان هماهنگ توصیفی ششم در وبلاگتان قرار دهید. باتشکر

دوستداران شرلی کلارک

با سلام متن زیر از دانشنامه ویکی پدیا اقتباس شده است. شرلی کلاک کیست؟ شرلی کلارک (انگلیسی: Shirley Clarke؛ ۲ اکتبر ۱۹۱۹ – ۲۳ سپتامبر ۱۹۹۷) یک کارگردان، و تهیه‌کننده اهل ایالات متحده آمریکا بود. شرلی کلارک با نام اصلی شرلی بریمبرگ (به انگلیسی: Shirley Brimberg) فیلمساز مستقل زن آمریکایی متولد ۱۹۱۹ در نیویورک، بعد از آموزش رقص در دانشگاه و آموزش رقص مدرن با گروه "مارتا گراهام"، در سال ۱۹۵۳ از رقص به سینما روی می‌آورد. بعد از هفت سال تجربه اندوزی در زمینه‌های مختلف فیلمسازی، اولین فیلم بلند خود را در ۱۹۶۰ می‌سازد و به جمع فیلمسازان آن زمان در می‌آید. سپس با "جوناس مکاس" شرکت فیلمسازی خود را در ۱۹۶۲ به وجود می‌آورد و به کار فیلمسازی اش ادامه می‌دهد و آثار زیادی به وجود می‌آورد. تا اینکه در ۱۹۶۹ در فیلم "عشق شیر" اثر "آنیس واردا" به ایفای نقش می‌پردازد. ببرسی های یک ساعته بنده مشخص ساخت که این اطلاعات نتیجه یک تشابه اسمی نیست و خود شرلی کلاک هست که منظور نظر شماست. با تشکر از اینکه نظر یک متخصص ارزشیابی توصیفی را در این خصوص در سایتتان می گنجانید. یا حق

معلم

سلام باتشکر از پاسخگویی سریعتون. آقای دکتر در حال حاضر برای دانستن تکلیف خود اگر می شود توضیح اجمالی در مورد نحوه مقیاس دادن( در جلوی سوال، در جدولی جداگانه یا بدون مقیاس) درج نمایید.

رحیم ابراهیمی - برنامه ریزی درسی (مهاباد)

با عرض سلام و درود بی پایان خدمت مشعل داران تعلیم وتربیت علی الخصوص دکتر قره داغی تلاشگر: آقای دکتر همگان به خوبی واقف هستیم ضمن همه مزایای خوبی که ارزشیابی توصیفی نسبت به ارزشیابی کمی (نمره ای ) دارد باز هم یکی از ویژگیهای برجسته و شاخص در ارزشیابی کیفی- توصیفی بر خوداری از بیشترین از ابزارها در سنجش میزان اموخته ها و یادگیری دانش آموزان می باشد ؛ با این وصف این تعدد ازابزار به من آموزگار بهتر و بیشتر مساعدت می کند که قضاوت و ارزشیابی جامع و فراگیری از توانایی ها و آموخته های فراگیرانم داشته باشم ؛ پر واضح است در چنین شرایطی بر گزاری آزمون های پایانی در نوبت دوم خرداد ماه 1394 به نظر اینجانب رسالت و ماهیت ارزشیابی توصیفی را زیر سوال برده است و نقش ابزار های دیگر را کمرنگ می کند ؛ از جنابعالی خواستارم جهت داشتن وحدت رویه در استان ها ومناطق مصوب گردد آزمون های پایانی در همه ی پایه ها حذف شود و در راستای اقدامات قبلی به گزارش پیشرفت - تربیتی (الف) توجه وعنایات خاصی شود چرا که بنده معتقدم این توصیف عملکرد است که می تواند نمای کامل و جامعی از دانش ومهارت و نگرش و کوشش های دانش آموزان را ترسیم کند ..... حق یارت