ارزش یابی کیفی - توصیفی ، مسیح انگاره‌های خواستنی

مکانی برای درج آخرین یافته های علمی و اخبار مربوط به تغییرات ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوین ایران

استفاده از دفاتر املا ی گاج ممنوع است
ساعت ٩:۳٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٧/٩  کلمات کلیدی:

     دیروز بازدیدی از یک مدرسه داشتم . با کمال تعجب دیدم که مدیر – البته ایشان  به خیال خدمت – دفتر املا  تولیدی انتشارات گاج برای همه ی دانش آموزان مدرسه ( پایه های اول تا ششم )تهیه کرده بود و .... دفتر را که ورق  زدم ،دیدم – این دیگه خیلی  تحملش حوصله می خواست -  آخرش چند صفحه از مقیاس های رتبه ای خیلی خوب ، خوب ، قابل قبول ، و نیاز به تلاش و آموزش بیشتر و مجدد !  را چاپ نموده تا معلم در فرایند آموزش  به جای بازخورد راه بخش توصیفی ‘آنها را روی آثار و فعالیت های فرایندی دانش آموزان بچسباند .!!!!.

هر اقدامی در درون مدرسه با هر نیتی حکم دوغیاری را داراست . باید مراقب بود . زحمات ده ساله پژوهشگران و مدرسین نظام تعلیم و تربیت را نباید به دست باد سپرد . نباید .....

    کدام معلم است که آموزش ندیده تا نداند کاربرد این مقیاس ها در فرایند آموزش ممنوع و گمراه کننده است و دانش آموز را در مسیر یادگیری قرار نمی دهد و کمکی در جهت یادگیری ، بهبود یادگیری و اصلاح یادگیری  او نمی کند و....

این اولین سال نیست که خیلی سالهاست ، همین که مدرسه که باز می شود برای خیلی ها ما معلمین بازار مکاره می آفرینیم . انتظار می رود که هر معلمی  متخصص تعلیم و تربیت باشد که هست پس چرا و چه پیش آمده گاهی تعداد بسیار اندکی اجازه می دهند کتاب ها ، دفاتر و .... مختلفی به نام  کمک درسی وارد فضای کلاسی آنها شوند . اگر نیاز بود که در سیستم متمرکز، دفتر تالیف وزارت آموزش و پرورش در محتوای برنامه درسی  که به تازگی اقدام به باز تولید آنها نموده ، می گنجانید و....

در ضمن از همه ی دوستان مدرس ارزشیابی کیفی - توصیفی که در این خصوص ،نگرانی های خود را اطلاع رسانی نمودند ،بسیار متشکرم .

 

همین نوشته در فرهنگیان نیوز

http://farhangiannews.ir/view-11765.html