ارزش یابی کیفی - توصیفی ، مسیح انگاره‌های خواستنی

مکانی برای درج آخرین یافته های علمی و اخبار مربوط به تغییرات ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوین ایران

- مردودی - پرسشی که ارزش طرح کردن در پستی جدید را دارا ست .
ساعت ۸:٤٤ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٢/۳۱  کلمات کلیدی:

سوال :

سلام .لطفا نظر خود را در مورد  مردودی در ابتدایی بیان فرمایید .متشکرم.

 نویسنده: آسمان

پاسخ :

درود بر شما

... در ارزشیابی کیفی توصیفی در خرداد ماه -  دقت شود در خرداد ماه  -  مردودی نداریم .  یعنی از مقیاس نیاز به آموزش و تلاش مجدد   در خرداد استفاده نمی شود بلکه در  خرداد ماه  اگر چنانچه دانش آموز ضعف یادگیری دارد این  بدین معناست که نیاز به تلاش و آموزش بیشتر دارد   - دقت شود بیشتر نه مجدد  -   لذا معلم پوشه کار و سایر مستندات لازم  این دانش آموز را به شورای مدرسه خواهد داد و ....  اما در شهریور ماه افزایش طول دوره تحصیل به قدر 9 ماه دیگر یا همان واژه مردودی داریم .....

 و اما نکته ای مهمتر :

 

یادمان باشد  که معلم با اجرای ارزشیابی باید فرهنگ موفقیت را در کلا‌س حاکم کند و این تفکر باید در ضمیر نهان همه معلمان نهادینه شود.پس اگر وظیفه ارزشیابی را به پایان هر دوره آموزشی و زمان چند ساعته محدود کنیم ، اضطراب و ترس از ندانستن و نتوانستن را به دانش آموزان هدیه بخشیده ایم این  یعنی تمام توان آنها را سلب کرده ایم  .