ارزش یابی کیفی - توصیفی ، مسیح انگاره‌های خواستنی

مکانی برای درج آخرین یافته های علمی و اخبار مربوط به تغییرات ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوین ایران

گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی
ساعت ٦:۱٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/۱۱/۱٧  کلمات کلیدی:

 بعد ازگفت و گو با بسیاری از همراهان دانا و دانایان راه بخش، در حوزه علوم تربیتی و جمع بندی نظر معلمان و مدرسان و معاونین آموزش ابتدایی استان ها و حتی حضور در جمع معنا دارگروهی از اولیا، به این نتیجه رسیدم که تغییر در گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی یک اقدام درخور و بایسته و در مسیر درست اهداف ارزشیابی نوین ،که تلاش دارد ارزشیابی را برای و به عنوان  یادگیری  معرفی نماید  ،بوده است .

  نگرانی هایی که در این میان دریافت نمودم همه بر می گردد به دو موضوع :

یکی اینکه ممکن است برخی از دوستان معلم نتوانند به درستی توصیف عملکرد بنویسند .

 دوم اینکه برخی از مدارس کارنامه قبلی را تکمیل نموده و به اولیا داده اند .

برای این منظور بهتر دیدم برای عبور از نگرانی اول، روز یک شنبه 19 بهمن و دوشنبه 20 بهمن ماه  با گروهی از معلمان و مدرسان در دفترآموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در یک جلسه کارگاهی بنشینیم و الگویی متناسب با راهنما برای ساده سازی توصیف عملکرد معلم،  تولید و در اختیار قرار دهیم . در این جلسه که از ساعت نه تا 12 هر روز تشکیل خواهد شد ،حضور آگاهان علاقه مند و چراغ داران ارزشیابی کیفی - توصیفی آزاد است ؛  و برای گروه دوم  نیز توصیه می شود فرم الف تکثیر و بر اساس نظر نهایی فرم قبلی  باز تکمیل گردد و سپس در فرصت یک ماهه نسبت به توصیف عملکرد دانش آموزان با کمک راهنما و الگویی که ارائه خواهد شد، اقدام نمایند .

نکته ی زیبایی که این روزها به چشم دیدم بازخورد اولیا و رضایت آنها از توصیف های معلمان بود که دیدنی و شنیدنی است .بر این اساس بتور دارم هر معلمی بعد از اینکه هنر معلمی خود را در توصیف ها عینیت بخشید،  بازخوردهای خوب اولیا ،تمام خستگی او را برطرف نموده و عشق  و شور و زندگی معلمی را در او، باز متولد خواهد کرد .

پس  بیایید در این راه عابر همیشه باشیم .

 این پست را  لطفا شما هم اطلاع رسانی نمایید