ارزش یابی کیفی - توصیفی ، مسیح انگاره‌های خواستنی

مکانی برای درج آخرین یافته های علمی و اخبار مربوط به تغییرات ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوین ایران

تراکم بالای دانش آموزان از موانع مهم نظام ارزشیابی کیفی توصیفی است
ساعت ٧:۱۱ ‎ب.ظ روز ٢۳ آبان ۱۳٩٤  کلمات کلیدی:

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران :

 تراکم بیش از حد دانش آموزان در کلاس درس از مهمترین موانع و آسیب های برنامه ارزشیابی کیفی توصیفی در مدارس است.

ادامه مطلب  /


 
نمون برگ های پوشه کار
ساعت ٥:٤٦ ‎ق.ظ روز ۱٧ آبان ۱۳٩٤  کلمات کلیدی:

 با سلام خدمت همکاران محترم

آخرین ویرایش فرم های  مورد نیاز  پوشه کار دانش آموزان شش پایه ابتدایی .

 ..............................................................................

رهنمودها‌یی برای ایجاد پوشه کار

 

  • بهتر است پوشه‌ای چندلایه‌ای و متناسب با اهداف، انتخاب شود.

  • تنظیم و مدیریت پوشه کار به عهده‌ی معلم است. درعین‌حال در این کار معلم بهتر است از دانش‌آموز هم کمک بگیرد.

  • باید از حجیم شدن بی‌مورد پوشه خودداری کرد.

  • اوراق هر درس در کنار هم نگهداری شود.

  • معلم هراز چند گاهی (حداقل هر فصل یک‌بار) پوشه کار دانش‌آموزان را به رؤیت والدین برساند و از آن‌ها بخواهد که نظرشان را درباره‌ی فعالیت کودکانشان در فرم مخصوص بنویسند.

  • صاحب پوشه کار دانش‌آموز است، لذا در پایان سال تحصیلی، پوشه کار و محتویات آن باید به اولیاء دانش‌آموز تحویل داده شود.

  • شواهدی که در پوشه کار قرار می‌گیرد، باید دارای تاریخ باشند و نظر معلم نیز روی آن ثبت شود.

  • معلم درباره‌ی عناصر مختلفی که دانش‌آموزان می‌توانند در پوشه کار قرار دهند در کلاس بحث نماید. و از آن‌ها بخواهد قسمت‌هایی از کارهای خود را که معرف قوت، تنوع، خلاقیت و کوشش آن‌هاست، انتخاب کنند.

  • معلم در انتخاب نمونه کارها و درج در پوشه کار از مشارکت دانش‌آموزان استفاده نماید.

  • معلم از پوشه کارها‌ مطابق فرم مخصوص ارزیابی به عمل آورد.

  • هر دانش‌آموز شکل ظاهری پوشه کار خود را به کمک والدینش و باراهنمایی و توصیه‌های معلم، تعیین کند..


 
کتاب ‹‹ صفر تا بیست ارزشیابی برای یادگیری ››
ساعت ٥:٤٢ ‎ق.ظ روز ۱٧ آبان ۱۳٩٤  کلمات کلیدی:

 

کتاب ‹‹ صفر تا بیست ارزشیابی برای یادگیری ››

راهنمای اجرای ارزشیابی کیفی – توصیفی در دبستان

آپلود عکس

 

این کتاب جدید ترین ، کاملترین و جامعِ ترین کتابی است که در موضوع ارزشیابی کیفی – توصیفی  با رویکرد کاربست کلاسی و خودآموزی تالیف (بهمن قره داغی) شده است .

 

 

مراکز پخش:   تهران -  انتشارات زنده‌اندیشان و کورش چاپ .
77685164- 77685196- 09121438115