ارزش یابی کیفی - توصیفی ، مسیح انگاره‌های خواستنی

مکانی برای درج آخرین یافته های علمی و اخبار مربوط به تغییرات ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوین ایران

بهترین الگوی پوشه‌کار دانش‌آموز تولید شد
ساعت ٩:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/٢٧  کلمات کلیدی:

 

کسی نیک بیند به هر دو سرای      که نیکی رساند به خلق خدای 

          خدا را بر آن بنده بخشایش است    که خلق از وجودش در آسایش است

..........................................................................

قابل توجه :

مدیران، معلمان،اولیا و دانش آموزان شش پایه ی ابتدایی

    با تایید شورای راهبری کشوری برنامه ارزشیابی کیفی – توصیفی و بر اساس آخرین و بهترین الگوی عملی و اجرایی  پوشه کار دانش آموزی  توسط گروهی از معلمان علاقه مند و دلسوز  تولید و توزیع گردید  .

آپلود عکس 

 مزایای این پوشه‌کار :

  •    صرفه جویی در زمان، برای مدرسه ، معلم  و دانش آموز.

  •  هدفمند بودن و متناسب با آخرین یافته های علمی.

  •  لایه بندی شده و آماده قرار دادن نمونه کارهایی که پیشرفت تحصیلی  - تربیتی دانش آموز را نشان می دهند .

  •  حذف هرگونه کپی ، زیراکس و... در نتیجه صرفه جویی اقتصادی برای مدارس.

  •  بایگانی مؤثر شواهد پیشرفت تحصیلی – تربیتی دانش آموز و دسترسی آسان به محتوای آنها.

  • استفاده آسان دانش آموز و اولیا و در نتیجه کمک موثر به پیشرفت تحصیلی – تربیتی دانش آموز.

  • مدیریت آسان معلم و در نتیجه ایجاد رضایت شغلی  . 

  •   و....

تلفن‌ مرکز پخش  :02634496629

 .................................................................... 

درخواست :

  • چنانچه الگوهای دیگری چه کاغذی و چه الکترونیکی تولید گشته تقاضامندیم جهت تایید در شورا و اطلاع رسانی به مخاطبین به دفتر آموزش دبستانی ارسال گردد .


 
آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی
ساعت ٧:٢٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۱٤  کلمات کلیدی:

   با سلام و احترام؛

نظر به اینکه هر برنامه ی پویایی در طی زمان و با درک درست شرایط و نیازهای فرا رو، دستخوش اصلاح، تغییر و تحول می گردد، برنامه ارزشیابی کبفی -  توصیفی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست، لذا در ادامه آخرین اصلاحات و تغییرات ایجاد شده در این حوزه ،جهت اطلاع و اجرا یادآور می گردد

آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی

بر اساس رای نهصد و یازدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 1394/4/21


 
راهنمای آشنایی مادران و پدران با برنامه ارزشیابی کیفی ـ توصیفی
ساعت ۸:٤٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۱  کلمات کلیدی:

بخشی از مقدمه ویراست دوم :

... درست مثل گذشته! – شوربختانه هنوز، وقتی صحبت از یادگیری و آموزش به میان می‌آید، آن‌چه در ذهن شکل می‌گیرtx9q5hzmytk7fergfatb.jpgد، کلاسی متشکل از چندین صندلی و یک تخته سیاه است که، معلمی در مقابل دانش‌آموزان، پشت به آن تخته سیاه، در حال صحبت برای یادگیرندگان است. در این فضا، دانش‌آموزان در سکوت کامل – و در آرمانی‌ترین شکل‌اش، دست به سینه - بی حرکت به حرف‌های معلم گوش می‌دهند. غافل از این‌که، نسلِ امروزِ بسیاری از کشورها، با ارائه و پیدایش نظریه‌های یادگیری و فناوری‌های جدید ،عصر طلاییِ فرا الگوهای سنگ شده‌ی سنتی و فرا اطلاعات و ارتباطات را، تجربه می‌کنند؛ و  به یاری این نظریه‌ها و ابزارهای جدید، شکل تازه‌ای از تعلیم و تربیت را، تجربه می‌نمایند. شاید یکی از دلایل تولید این اثر کوچک، معرفی گوشه‌ای از همین تازه‌های در حال اجراست؛که لحظه به لحظه نیز،شتابناک‌تر اتفاق می‌افتد.با اینکه از چاپ‌های اول کتاب، خیلی نمی‌گذرد ،اما الزام تغییرات ایجاد شده و،  مرور تصاویر بازخوردهای راه بخشِ خوانندگانِ فهیمِ عشق آفرین و نوازشگرِ ویراست اول، به ویژه مادران و پدران گرامی و مدرسان ارزش‌یابی کیفی – توصیفی، مرا ترغیب نمود، تا ویراست دوم آن را، در این بی‌هنگامی‌هایِ بسیارِ فرا رو، با حوصله به سرانجام برسانم.گرچه بسیار تلاش نمودم تا به پاسداشت دهش( کمک) عصاگونه و همراهی بی‌همتایِ خوانندگانِ اندیشه‌نشین و زنده‌اندیش،خواسته‌های آن‌ها را، در ویرایش کنونی جای ببخشایم ؛ .... گرچه همگی نیک می‌د‌انیم که، با توجه به جغرافیای فرهنگی جامعه و تغییرات شتابناک فرا رو، هنوز تا جا بخشی به آنچه خواستنی‌ست و در خور والدین دوست‌داشتنی، بسیار فاصله پیداست. که به حتم با همراهی دوباره شما خواننده اندیشمند و، بازنویسی در نوبت‌های بعدی، تلاش خواهد شد، خواستنی‌ها، دست یافتنی گردند. پس از من دریغ نفرمایید، آنچه را که می‌پندارید، گفتن‌اش راه رسیدن به فردای مورد انتظار را، کوتاه می‌گرداند . 

.......................................

 

 مراکز پخش:   تهران -  انتشارات زنده‌اندیشان و کورش چاپ .
77685164- 77685196- 09121438115