ارزش یابی کیفی - توصیفی ، مسیح انگاره‌های خواستنی

مکانی برای درج آخرین یافته های علمی و اخبار مربوط به تغییرات ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوین ایران

هدیه ی روز معلم (نرم‌افزار تکمیل فرم الف گزارش پیشرفت تحصیلی - تربیتی )
ساعت ٧:۳٧ ‎ق.ظ روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳٩٤  کلمات کلیدی:
 
دست به دست هم دهیم به مهر ...
ساعت ۳:٠۸ ‎ب.ظ روز ۱ اردیبهشت ۱۳٩٤  کلمات کلیدی:

 یادآوری  در خصوص

گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی  خرداد ماه

 دوستان استحضار دارید که  از بهمن 93 با تصویب کمیسیون اساسنامه ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش ،بازخورد پایانی یا گزارش پیشرفت تحصیلی در دوه ابتدایی ( پایه اول تا ششم ) در قالب دو نمون برگ :

نمون برگ (الف) گزارش پیشرفت تحصیلی  - تربیتی و   نمون برگ (ب) کارنامه تحصیلی  - تربیتی  مصوب گردید و مدارس موظف هستند  بازخورد پایانی را در دو یا سه نوبت از سال تحصیلی (دی ماه و خردادماه و در صورت لزوم شهریورماه) تهیه ، تکمیل وبه ذینفعان ارائه نمایند .لازم دیدم برای ایجاد وحدت عمل موارد زیر مد نظر قرار گیرد:

ازآنجاکه ارزشیابی کیفی – توصیفی باهدف بهبود کیفیت یادگیری، نه باهدف گزارش صرف نقاط ضعف یادگیری دانش‌آموز و گزارش آن به ذی‌نفعان، انجام می‌شود؛ لذا  نمون برگ الف مهمترین ابزار بازخورد پایانی است  که در هر نوبت معلم با بررسی پوشه کار و سایر شواهد و مستنداتی که در فرایند آموزش جمع آوری و مدیریت نموده است آن را تکمیل و تحویل اولیا می دهد تا آنها به روشنی و درستی نسبت به روند یادگیری فرزند خود آگاهی یابند و وظیفه ی خود را در اصلاح فرایند آموزش فرزندشان به روشنی  بدانند.    

دوستان توجه داشته باشند در نوبت اول تکمیل توصیف عملکرد اختیاری بوده و اکنون نیازی نیست که کسی همکاری را وادار کند که نمون برگ نوبت اول را نیز تکمیل نماید

 برای نوبت دوم نیز، تلاش می شود  نرم افزاری مناسب که در حال طراحی می باشد  را جهت ساده سازی تکمیل توصیف ها، در اختیار دوستان معلم قرار دهیم .