ارزش یابی کیفی - توصیفی ، مسیح انگاره‌های خواستنی

مکانی برای درج آخرین یافته های علمی و اخبار مربوط به تغییرات ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوین ایران

اخبار شرکت در همایش ارزشیابی کیفی - توصیفی
ساعت ۸:۳٧ ‎ب.ظ روز ٢٥ خرداد ۱۳۸٩  کلمات کلیدی:
 
پوشه کار در یک نگاه
ساعت ۸:۳٤ ‎ب.ظ روز ٢٥ خرداد ۱۳۸٩  کلمات کلیدی:

 

 

}عنوان :

 پوشه کار در یک نگاه

 

 بهمن قره داغی

bahmangharahdaghi@yahoo.com

www.akt1388.persianblog.ir

 

 


 
نقشه ی اجرای دوره ی ضمن خدمت 30 ساعت
ساعت ۸:۳۳ ‎ب.ظ روز ٢٥ خرداد ۱۳۸٩  کلمات کلیدی:

   وقت تمام بازگشت صفحه ی اولوقت تمام

نقشه ی اجرای دوره ی ضمن خدمت  30 ساعت

 }مبانی نظری    5 ساعت

منبع:

·        راهنمای اجرای ارزش یابی کیفی توصیفی در کلاس درس  .  محمد حسنی .    ( 1388) .

 
}پوشه  کار   5  ساعت
منبع:

·        مدیریت پوشه کار ، جورچین دانستن ، توانستن و به کاربستن در ارزش یابی کیفی – توصیفی . مرتضی شکوهی و بهمن قره داغی ( 1388) .

 
oآزمون مداد کاغذی  3 ساعت
منبع:

·        بهبود یادگیری با آزمون های مداد و کاغذی  ، بهمن قره داغی  ( 1389).

 

oآزمون عملکردی   3 ساعت
 
oسنحش مشاهده ای   4 ساعت
منبع:

سنجش مشاهده ای شیوه ای نو در  خدمت ارزش یابی کیفی – توصیفی  . بهمن قره داغی  ( 1388).

oخود سنجی و همسال سنجی   2 ساعت
oبازخورد    4 ساعت
منبع:

·        مدیریت بازخورد .  شکوهی مرتضی و بهمن قره داغی  ( 1389).

}آیین نامه    2 ساعت
منبع:
راهنمای آیین نامه ارزش یابی کیفی - توصیفی  ، ( 1388

کارنامه      2 ساعت


 
نمون برگ های پوشه کار
ساعت ۸:۱٧ ‎ب.ظ روز ٢٥ خرداد ۱۳۸٩  کلمات کلیدی:

 

سلام بر شما همکاران عزیزم
فرم ها را copyنموده و در Microsoft Office Word می توانید paste نموده و استفاده فرمایید .
شادمان باشید

 
روز جهانی کودک "
ساعت ۸:٢٧ ‎ب.ظ روز ٢٠ خرداد ۱۳۸٩  کلمات کلیدی:

روز جهانی کودک "بر کودکان جهان خجسته باد

اشاره:

در سال 1946 بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا ، انجمن عمومی سازمان ملل به منظور حمایت از کودکان ، مرکز یونیسف را که ابتدا انجمن بین المللی ویژه کودکان سازمان ملل نام گرفت ایجاد کرد.
در سال 1953، یونیسف ( United Nations International Emergency Fund ) یکی از بخشهای دائمی در سازمان ملل گردید . و روز 8 اکتبر " روز جهانی کودک " نام گذاری شد.
کودکان در این روز ، خواهان یادآوری این مسئله هستند که سالانه هزینه های غیر قابل تصوری صرف تولید انواع سلاحهای هسته ای و غیر هسته ای می شود حال آنکه در سال کودکان بسیاری از گرسنگی ، عدم امکانات بهداشتی ، سوء تغذیه و ... جان خود را از دست می دهند و کسی نگران آنها نیست !
یونیسف اعلام داشته که تنها با اختصاص پنج دلار برای هر کودک می توان جان 90 درصد از کودکانی را که سالانه می میرند ، نجات داد و برای بهبود چشمگیر زندگی کودکان جهان سوم ، کافی است که فقط مبلغ شش هفته بودجه تسلیحاتی جهان هزینه شود.
وظیفه انجمن کمک به کودکان یعنی یونیسف ، مراقبت از کودکان و برآوردن نیازهای اولیه آنها در سالهای ابتدایی زندگی ؛ ترغیب و تشویق والدین به تعلیم فرزندان می باشد.
همچنین تلاش این انجمن برای کاهش بیماری ، مرگ و میر در کودکان و حمایت از آنها هنگام جنگ و حوادث طبیعی و ... است .
در مقدمه کنوانسیون حقوق کودک آمده است که:
« کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی ، محبت و تفاهم بزرگ شود ».

 

   وقت تمام بازگشت صفحه ی اولوقت تمام   وقت تمام بازگشت صفحه ی اولوقت تمام

 


 
کارگاه آموزشی : مدیریت پوشه کار/
ساعت ٦:۱٢ ‎ب.ظ روز ۱۳ خرداد ۱۳۸٩  کلمات کلیدی:

 

 

   وقت تمام بازگشت صفحه ی اولوقت تمام

کارگاه آموزشی   : 

مدیریت پوشه کار/  گروه  : ١

 

اسامی گروه :

ردیف

نام و نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فعالیت  ها  :

v   آیا  متناسب با هدف ها  ،ملاک‌ها و سنجه های هر درس ،ابزار مناسب استفاده شده است ؟ چرا؟

v   آیا پوشه مناسب تهیه یا تولید شده است ؟   به چه دلایلی؟

v   آیا مشخصات دانش اموز  روی جلد پوشه ها  درج شده است ؟ مناسب است ؟

v   ایا امکان دسترسی به هنگام دانش اموز به پوشه کار فراهم شده است ؟

v   آیا برگ شرح حال  تهیه و تکمیل گردیده است؟

v   آیا پوشه کار به بخش ها و لایه های مورد نیازبه شکل مناسب  تقسیم شده است ؟

 

 

  گروه  :  ٢

اسامی گروه :

ردیف

نام و نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فعالیت  ها  :

v   فرم فهرست محتوا تهیه و تکمیل گردیده است ؟

v   آیا در جمع آوری شواهد ، فراورده‌ها وفرایند های یادگیری دانش اموزان مد نظر قرار گرفته  است ؟ به چه دلیل ؟    

v   در جمع آوری محتوا ، استمرار منطقی شواهد( مرتبط ، به هم پیوسته و فرایندی ) رعایت شده است .

 

 

گروه  :  ٣

اسامی گروه :

ردیف

نام و نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فعالیت  ها  :

v   بر روی شواهد جمع آوری شده دانش آموز ، نظرها و بازخورد های توصیفی معلم درج شده است ؟

v   بر روی شواهد جمع آوری شده  تاریخ درج شده است  ؟   

v   نظرها و بازخورد های توصیفی درج شده ی معلم را چگونه ارزیابی می نمایید ؟

v   ارزیابی ماهانه معلم از کار دانش آموز موجود است      ؟

v   ارزیابی ماهانه معلم از کار دانش آموز را چگونه ارزیابی می نمایید ؟

 

     گروه  :  ۴

اسامی گروه :

ردیف

نام و نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فعالیت  ها  :

v     آیا ارزیابی فصلی اولیاء از کار دانش آموز موجود است؟ ان را  نقد و بررسی فرمایید ؟

v     آیا شواهدی  لازم در زمینه آزمون ها ، تکالیف  و تولیدات  دانش آموز موجود است؟ این شواهد را نقد و بررسی فرمایید ؟

v     آیا شواهد  لازم در زمینه ابعاد اجتماعی و عاطفی  دانش آموز موجود است؟ این شواهد را نقد و بررسی فرمایید ؟

v     آیا شواهد  لازم در زمینه ابعاد جسمانی  دانش آموز موجود است؟ این شواهد را نقد و بررسی فرمایید ؟

v     آیا هدف از انتخاب شواهد موجود  روشن و گویاست ؟ 

  نظرات خود را در قسمت « نظر شما » ثبت فرمایید ممنونم

قره داغی